Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
سید کاظم نورمفیدی


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




سیاسی » نمایندگان خبرگان پنجم » تعداد بازدید: ٣٠٣٠٦٢
سید کاظم نورمفیدی
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271
سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه شهر گرگان و نماینده مجلس خبرگان رهبری است. وی دارای عنوان حوزوی آیت‌الله می‌باشد.
سیّد کاظم نور مفیدی در سال ۱۳۱۹ خورشیدی متولد شد. پس از دوره ابتدایی، در دوازده سالگی به تحصیل علوم دینی مشغول شد و بعد از چهار سال تحصیل در گرگان به مشهد و از آنجا به قم مهاجرت کرد و در حدود هجده سال در آن مراکز مهمّ معارف اسلامی به تحصیل علوم دینی پرداخت و به درجه اجتهاد رسید . امام خمینی؛ محقق داماد؛ اراکی؛ حائری؛ گلپایگانی و مرتضی مطهّری از اساتید وی بوده‌اند.
سید کاظم نورمفیدی از فعالان نهضت مبارزه با رژیم پهلوی بود. یک بار از سوی امام ماموریت یافت تا پیام وی را به علمای گرگان برساند. در سال 1354 به دعوت مردم گرگان پس از هجده سال تحصیل و تدریس در قم به گرگان بازگشت و فعالیت های انقلابی خود را قالب جلسات تفسیر و نهج البلاغه ادامه داد. در همین ایام بود که به دوسال تبعید از گرگان محکوم شد و مدتی را در بندرلنگه و مریوان گذراند. با اوج گیری مبارزات و فشار مردم وی به گرگان رفت و مورد استقبال مردم واقع شد.
سید کاظم نورمفیدی در اوایل انقلاب ایران عهده دار کمیته موقت انقلاب آن شهر شد و از سوی روح الله خمینی به سمت حاکم شرع دادگاه انقلاب گرگان منصوب شد، بعدها از این سمت استعفا داد.
در همان ایام بود که توسط منافقین ترور شد که البته جان سالم به در برد در این حادثه دو تن از محافظانش کشته شدند. بعد ها عامل ترور اعتراف کرد که تحلیل سازمان این بود که ایشان عامل وحدت است و باید از بین برود.
در مرداد سال 1358 به سمت امامت جمعه گرگان و نماینده امام در منطقه گرگان و دشت منصوب شد. این حکم بعد ها با حوزه اختیارات بیشتر از سوی سید روح الله خمینی تاکید شد. او در اولین انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد و تا کنون نماینده مجلس خبرگان می باشد.وی در ختم مسالمت آمیز غایله گنبد در اوایل انقلاب نقش کلیدی داشته است.
با شروع جنگ تحمیلی بار ها به جبهه رفت و پشتیبانی لشگر بیست و پنج کربلا را به عهده داشت. بعد از فوت خمینی حکم نمایندگی ولی فقیه وی از سوی سید علی خامنه ای تنفیذ شد. در طول این سالها نورمفیدی روابط نزدیکی با اهل سنت در استان گلستان داشته است به طوری که به عقیده بسیاری وی عامل وحدت و ثبات در آن منطقه است.
حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان موسسه فرهنگی میرداماد و مدرسه علمیه خواهران الزهرا توسط نورمفیدی در گرگان تاسیس شده اند . او در جدایی گرگان از استان مازندران و ایجاد استان گلستان نقش به سزایی ایفا کرد.نورمفیدی هم اکنون نماینده ولی فقیه امام جمعه گرگان عضو مجلس خبرگان ،مدرس سطوح عالی و خارج فقه حوزه علمیه گرگان و رییس شورای مدیریت حوزه های علمیه استان گلستان است.


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

سید کاظم نورمفیدی

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,